nedelja, 28. april 2013

H2O - EXHIBITION, POEMS AND STORIES ABOUT WATER

Primary school Šmartno v Tuhinju organised a Comenius Aquamobility exhibition »H2O«, which was held in our school and later in Thermae Snovik:

OD IZVIRA DO IZLIVA


Ko voda iz izvira priteče,
je šele majhen majcen potoček,
a vendar pomaga, če te ogenj opeče.

Ko v potok preide,
je še zmeraj dovolj majhen,
da gibko brž skalam uide.

Vijuga pa dolini, poraslim s cvetjem,
ter spremlja mline,
ki prebujajo živali s svojim mletjem.

Tako počasi v reko naraste,
ki jo mnogi potrebujejo za pitje,
cvetlica zato, da raste,
ter ptice za svoje petje.

Na koncu se v morje zlije,
iz tam pa gre v oblake,
in spet dobimo vodo,
ko nas dež polije.

To je pot vode od izvira,
ko majhen potoček priteče,
in do izliva,
ko voda v morje odteče.

 
Neža Lanišek 7. b

Awarded photos:

1. CREEK SORROUNDED BY COLOURFUL AUTUMN LEAVES - Manca Osolnik















2. LEAVES IN WATER - Nika Pestotnik












3. SPARKLING WATER-Anja Tabakovič











POEMS AND STORIES 






VODA – VIR ŽIVLJENJA


Voda je življenja vir,
če je ni, postane zver.
Pijemo jo vsak dan,
brez vode si lahko zaspan,
obenem pa lahko bolan.

Ob potočku voda še šumi,
čez brzice hitro drvi
in sladko se smeji.

Če naša vodica zboli,
človek neznansko trpi;
če pa se umiri,
naša vodica zaspi.

Kaja Rokavec, 6. a


VODA!
V mojem domačem kraju je kar nekaj potokov in rek. Najbolj znana je reka Nevljica. Teče po celotni Tuhinjski dolini in se v Kamniku  izliva v Kamniško Bistrico. Ima še veliko pritokov. Mislim,da smo kar dobro preskrbljeni z vodo. Vsaka vas ima svoj vaški vodovod,za katerega je odgovorna. Mora ga redno čistiti  in kontrolirati odtok vode. V bližnjem Snoviku imamo tudi termalno vodo,ki ima blagodejne značilnosti. Primerna je za pitje in plavanje in ima priznan zdravilni učinek. Po tej vodi smo poznani daleč naokrog. Voda je najpomembnejši vir življenja. Brez vode ne bi mogli živeti. Vodo najdemo skoraj povsod na zemlji. Okoli 70% zemljine površine je prekrito z vodo. Voda je brez okusa,barve in vonja. Voda je osnovna sestavina celic,tkiv in telesnih tekočin. Preprečuje trenje med površinami tkiv in vzdržuje vlažnost sluznic v telesu. Voda je poglavitna sestavina živih bitij in predstavlja približno od 70% do 85% človekove telesne teže. Odrasel človek mora dnevno popiti vsaj 2L vode. Pomanjkanje vode za telo je veliko bolj kritično kot pomanjkanje drugih hranil. Vodo potrebujemo tudi v gospodinjstvu. Kuhati in prati  brez vode ne bi mogli. Če dolgo ne bi bilo hrane ali elektrike,bi bili odvisni le od vode. Voda je pomembna tudi kot izvor in prenosnik energije ali kot hladilno sredstvo. Z vodo bi živeli najdlje od vseh virov na zemlji. Voda je lahko v tekočem,plinastem ali trdnem stanju ter je tudi zelo dobro topilo. Voda predstavlja 2/3 dnevno zaužitih snovi. Brez vode bi obstala tudi industrijske in vse gospodarske dejavnosti. Ob res zelo sušnih obdobjih usahnejo tudi reke in potoki. Takrat ljudje občutimo posledice. Treba je varčevati z vodo  in jo uporabljati le za najnujnejše stvari. Takrat se zavemo,kaj nam pomeni voda in,da brez nje res ni življenja. Voda je tudi življenjski prostor za številne rastline in živali v potokih,rekah,jezerih in morjih. V njej lahko živijo stalno npr. alge,ribe,…
Vodo,ki nas bogati in je glavni vir življenja moramo varovati in preprečevati,da se ne zastruplja in onesnažuje. Res smo lahko veseli,da imamo pitno in zdravo vodo.
  Karin Bajde 6. b

VODA SKOZI NAŠ DAN

   Ko slišiš besedo voda se ti ne zdi nič posebnega. Ko pa začneš razmišljati za kaj vse jo potrebujemo, pa se ti zdi vredna zlata. Zato, sem se odločila da bom čez dan beležila za kaj sem uporabila vodo in tudi vsem drugim približala spoznanje da je voda res dragocena in jo potrebujemo bolj kot vse drugo na svetu.

  Zjutraj sem se zbudila in pogledala skozi okno. Videla sem cvetoča zelena drevesa in spoznala da ima za to zaslugo voda. Ko sem se umivala sem spet uporabila vodo. Ko smo imeli v šoli športno vzgojo,se mi je po uri zelo prilegla voda iz pitnika. Pri geografiji smo se pogovarjali o Afriki in na slikah sem videla kako je vse suho in kako zelo bi tam ljudje potrebovali vodo za zdravljenje, hrano,…
Ko sem prišla domov sem bila lačna in zato sem si pripravila kosilo. Vodo sem porabila za pranje solate, pripravo juhe in krompirja,…
Popoldne sem šla z psico na sprehod in ko je zagledala lužo se je začela valjati po njej kot da je ni videla že mesece…Ko sva prišli domov,je bila spet žejna in zato sem ji dala v posodo vodo. Seveda sem bila čisto umazana od blata in zato sem oblačila dala v pranje in ob tem spet porabila vodo. Ko sem prišla v sobo sem videla da imajo ribe spet umazan akvarij in da sem ga počistila sem spet porabila 20 litrov čiste vode. Zvečer pa sem jo seveda spet porabila za umivanje in pripravo večerje.

Ob razmišljanju sem spoznala da je voda res zelo zelo pomembna za naše življenje. A žal, se vsi ljudje tega ne zavedajo. Zato bom storila vse kar je v moji moči, da bi ljudje bolj cenili vodo!!!


                                                                                                Maruša  Hribar
                                                                                                                   7.b

 




 

 







 

Ni komentarjev:

Objavite komentar